Piestové kompresory BOGE
pracujú na princípe výtlaku. Piest nasáva vzduch cez sací ventil počas zdvihu dole. Zatvára sa na začiatku zdvihu. Vzduch je stláčaný a vytlačovaný cez tlakový ventil. Piesty sú poháňané kľukovým pohonom s kľukovým hriadeľom a ojnicami.
Piestové kompresory sú k dispozícii v jednovalcovom a viacvalcové prevedenia aj v jednostupňovom a viacstupňovom prevedení.
viacvalcové kompresory sa používajú pre vyššie dodávané množstvo, viacstupňové kompresory pre vyššie tlaky.
Jednostupňová kompresie
Kompresia až na konečný tlak s jedným zdvihom piestu.
Dvojstupňová kompresie
Vzduch stlačený vo valci prvého stupňa (nízkotlakový stupeň) sa ochladí v medzichladičmi a potom sa stlačí na konečný tlak v druhom stupni (vysokotlakový valec).
Jednočinný kompresory
Proces kompresie s jednou otáčkou kľukového hriadeľa.
Dvojčinné kompresory
Dva kompresné procesy s jednou otáčkou kľukového hriadeľa.
Rýchlosť piestu
V prípade kompresorov sú otáčky kompresora alebo otáčky motora len druhoradé. Pri hodnotení opotrebenie je rozhodujúca rýchlosť piestu. Napríklad kompresor s nízkou rýchlosťou a veľkým zdvihom môže mať vysokú rýchlosť piestu. Naproti tomu kompresory s vysokými otáčkami a malými zdvihy môžu mať nízke rýchlosti piestu. Rýchlosť piestu, meraná v m / s, je u piestových kompresorov BOGE extrémne nízka. To znamená minimálne opotrebenie.